21 Haziran 2015 Pazar

Kezban Gelinler

Kezban gelin
Evet bu haftaki yazımızda sizlere memleketimizin 'Kezban Gelinleri'nden bahsetmek istiyorum.

Kezbanlıktan, gelin hanımlığa terfi etmiş fakat kezbanlığı üzerinden atamamış bu kızlarımız,  sosyete dizilerindeki düğünlerden etkilenip aynı ortamın kendi düğünlerinde de olmasını istiyorlar. 

Havuz başında düğün, yalıda düğün yada  kır düğünü istiyorlar. Ama bütçeleri az. Yada bütçeleri yok. Asgari ücretle çalışıyorlar.
Damatta asgari ücretle çalışıyor. Ama gelin adayı kızlarımız dizilerde her gördüğü şeye özendiğinden olur olmaz şeyleri istiyor gariban damatlardan. 


Yaşadığım bir olayı sizlere anlatmak istiyorum.

Çalıştığım Polis evine ileri tarihlerde düğün için gün almış bir gelin ve arkadaşları gelmişler. Kına gecesinin yapılacağı salonu inceliyorlar. Gelin hanımın elinde bir metre masaların boyunu, birbirlerine yakınlığını ve oyun pistinin genişliğini ölçüyorlar. Kim nereye oturacak, nasıl oturacak onun hesaplarını yapıyorlar.
Olayı uzaktan izleyen bizlerde kıkır kıkır gülüyoruz.

Ne yapıyorsunuz arkadaşlar? diye soramıyorum. Verecekleri cevaptan korkuyorum. Çünkü ne deseler saçmalayacaklar. Dünyanın en ucuz düğün salonunda, 3 saatlik bir kına gecesi yapacak ve misafirlerin
Ankaranın bağları oynayacağı bir mekanda mimar gibi ölçü almak ne kadar mantıklı?

Daha bitmedi....

Bunlar ölçüleri aldıktan sonra müzisyenle görüşmek istiyoruz diye beni sormuşlar.
Neyse tanıştık. Kafeteryaya davet ettim oturduk, çaylarımızı söyledik.

Gelin hanım lafa girdi. 

'' Biz nişanlımla oyun havaları konusunda baya seçiciyiz ve bazı oyun havalarının çalınmasını istemiyoruz, bu sebeple sizle konuşmaya geldik. Mesela Dilara oyun havasından nefret ediyoruz sakın çalmayın. Ankaranın bağlarınıda çalmayın. Gerçi biz size liste verecez oradan bakarsınız. Bu konuda siz ne dersiniz? '' dedi.

Bende onun düğününün olacağı tarihlerde orada olmayacağımı bildiğimden
'' Çok mantıklı. Keşke her gelin damat sizin gibi titiz olsa. Benim için sorun yok. İstediğiniz oyun havasını
çalarım istediğinizi çalmam.'' dedim.

Gelin adayının ne kadar mutlu olduğunu anlatamam sizlere.
''Üzerimden büyük bir yük kalktı'' dedi.

Biraz daha saçma sapan şeylerden konuştuktan sonra vedalaştık.

Asgari ücretle çalışan, dünyanın en pahalı benzinini kullanan, 600 lira ev kirası ödeyen, gırtlağa kadar borca batmış, kredi kartları full olan bir GELİN-DAMAT'ın tek sıkıntısı düğünlerinde çalınacak olan oyun havaları...

Aç gezip arslan gezmek bu olsa gerek :)

Allah bu milleti ve bu yazıyı yazan beni ıslah etsin. Amin...

Nasıl oldu bu kadar mal insanlar yetiştirdik biz.






gelin damatlık, gelin saçı modelleri, gelinler, gelinlik modeli, damatlık modeli, takım elbise, damatlık çeşitleri, gelin saç makyaj modelleri, saç, göz, dudak, kaş makyaj, nasıl olmalıdır, gelinlik fiyatları, gelinlikler seçilirken nelere dikkat edilmelidir. gelinlik damatlık nasıl olmalıdır, düğün mekanı seçerken nelere dikkat edilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder